Bátor nyúl konyhája

Bátor nyúl konyhája

Majoránnás csirkemell.

2016. június 23. - Takács Gyuláné Erzsike

Majoránnás csirkemell.

majorannas_csirkemell.JPG

Használjuk ki a friss fűszereket, amit most könnyen beszerezhetünk a piacon, a zöldségesnél és a kertbe, vagy akár az erkélyre is ültethetjük.

Sokkal ízesebb, aromásabb így az ételünk. Pulykamellből is készíthetjük.

Hozzávalók 4 személyre:

70 dkg csirke mellfilé

1 kis fej vöröshagyma

só, őrölt fehérbors

3 ág friss majoránna

3 evőkanál olaj (olivaolaj, ha van)

2 dl főzőtejszín 20%-os

1 evőkanál étkezési keményítő

 

A csirke vagy pulykamell filét szeleteljük tetszőleges darabokra, enyhén sózzuk, borsozzuk.

A 3 evőkanál olivaolajon mindkét oldalukat átpirítjuk. A szeleteket kivesszük és az olajon az apróra vágott vöröshagymát megdinszteljük.

Visszatesszük a húst, rárakjuk a majoránna ágat, kevés forró vizet adunk hozzá és lassú tűzön puhára pároljuk kb. 30 percig.

A tejszínt elkeverjük 1 evőkanál keményítővel majd a hús levéből teszünk hozzá még 2-3 merőkanállal és simára összedolgozzuk, úgy öntjük a húsra. Pár perc alatt, már lassú tűzön, állandó keverés mellett összeforraljuk.

Most enyhén currys rizs körettel és majoránna ággal tálaltam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://batornyul.blog.hu/api/trackback/id/tr568834326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2016.06.23. 23:43:10

Nem akarok belebeszélni az életedbe, (persze, éppen azt teszem), De egyszer próbáld meg tejszín helyett tejföllel. Ugyanúgy krémesít, csak pikánsabb lesz a kaja. Aztán próbáld ki ugyanezt őrölt rozmaringgal, aztán egyszer őrölt tárkonnyal. Három teljesen más karakterű étel. Én még a krumplifőzelékkel is úgy vagyok, hogy vagy babérleveles, vagy majorannás, vagy tárkonyos.

élhetetlen 2016.06.23. 23:53:51

Egyébként majoránna rajongó vagyok. Fokhagymát nem eszek, tehát a fasírtba, kelkáposzta főzelékbe is majoránna megy. Sok, úgy fél maréknyi. És csak egy poén, egy kollégám, akivel szoktunk kajáról beszélni, a fokhagyma kapcsán megvilágosodott, és képes volt azt mondani, hogy tudom már, miért nem szereted. Mert boszorkány vagy.

Takács Gyuláné Erzsike 2016.06.24. 08:20:21

@élhetetlen: Kedves élhetetlen (bár szerintem a nagyon is élelmes találóbb lenne)! Nagyon örülök a hozzászólásodnak, mert én is nagy fűszerrajongó vagyok. Ha megnézed a blogomat, találsz rozmaringos és zsályás receptet is. Sokfűszeres csirkecomb is szerepel.Gyakran készítek csirkemellet, mert inkább ezeket szereti a család, tárkonyosan is készítettem, csak az nincs fenn a blogon. Ha pedig minden finom fűszert egyben szeretnél, akkor próbáld ki az ötfűszeres krumplit köretnek, szerintem nálad is nyerő lesz. Már szedtem csombort (borsikafüvet ) is, ami a káposztás ételekbe elengedhetetlen. Minden jót és szép napot.
süti beállítások módosítása